Psicologia de la infància

Desembre 24, 2008

4. El llenguatge dels 7 als 11 anys

Filed under: desenvolupament lingüístic — ainadmora @ 6:18 pm

Sens dubte els nins petits aprenen cada dia. A mesura que es fan grans aborden tasques cognitives d’una manera més estratègica i mes analítica. L’emmagatzemat i la recuperació de les estratègies millora a mesura que aprenen a extreure alguna cosa de la seva memòria.

4.1 El llenguatge

A diferència dels nens mes petits els nens en edat pre-escolar cerquen les explicacions verbals que son racional coherents i generalitzables.

Exemple

  • Pensador pre-operacionals: refusen les respostes que no els hi agraden. (5 anys protesten)

  • Pensadors Operacionals: demanen i volen saber més. ( 10 anys moderen els argumenta mb raó)

4.2 L’ampliació del vocabulari

Està clarament influït, per l’acció dels progenitors damunt dels seus fills. Es a dir depèn de l’exposició que ha tingut a les noves paraules.

Piaget i Vigoski; diuen que els anys escolars son el millor moment per a l’aprenentatge del vocabulari. En duplica entre els 5 i els 10 anys i fins hi tot es triplica el procés d’aprenentatge ( aprenen unes 20 paraules per dia).

Encara que en aquesta edat hi ha una gran variació d’aprenentatge. ( de 5000 paraules a 20.000 ). Els nens de famílies amb baixos ingressos es troben en el rang inferior.

Aquest fet es degut a l’estimulació per part del progenitor. Estudis demostren que si la mare aprofita les hores de dinar, per parlar amb el nen i ampliar el seu vocabulari.

Exemple; si només l’hi diu, calla, menja, l nen no aprèn.

4.3 L’aprenentatge de noves idees i paraules

En aquesta edat tenim ments lògiques i passió per la nova informació. Cada cop relacionen mes el contingut de les paraules en el context global, aprenent que les mateixes frases poden tenir diferents significats.

A mesura que transcorre la tercera infància comença a entende la importància del matisos del llenguatge, el to, l’elecció de es paraules i la influència del context…

Aprenentatge de paraules relacionades

Als nens se’ls hi exposa la paraula poma, i els fan dir el que els hi ve al cap. Els mes petit donen paraules sobre la aparença( vermela, redona,..), les més grans la categoritzen ( fruita,…) Aquí es pot veure la gran diferencia i la utilització de la lògica.

Com a conclusió Piaget diu que les fases son; Preoperacional ( 2 a 6 anys); Operacional ( de 7 a 11 anys); Operacional Formal (+ de 12 anys)

Ampliació del vocabulari

Els nens en dat pre-escolar disfruten de les paraules, i comencen a aprendre l seu significat. Ja tenen l’habilitat per escoltar, habilitat per saber si la demés gent ho troba divertit, i habilitat per recordar les paraules i les seqüències correctes. Es a dir presenten la suficient flexibilitat intel·lectual per entendre els jocs de paraules, això significa que presenten gran maduració ( exemple plata no sona igual que plàtan i ho reconeixen)

Així no es d’estranyar que en aquest època els nens presentaran gran admiració per les endevinalles, …

4.4 Canvi de codi

En aquesta edat els nen ja comprenen que es el codi i que existeixen diferent moment i que cada moment requereix un codi.

Reconeixement del codi; Sensibilitat adquirida, que fa que siguem sensibles a es variacions de la parla. ( exemple. Un tò sec, es símbol de enfadament)

Canvi de codi; Els nen d’aquesta edat reconeixen que poden la parla i el tò, per expressar que el que volen, tinent en compte el context. ( exemple, els nens d’aquesta edat, utilitzen un llenguatge mes ajustat en presencia del pares, diferent al que utilitzen amb els amics)

Els canvis de codi signifiquen sofisticació lingüística

Els bilingües a cop alternen el llenguatge per expressar el que volen dir.

4.4.1 Codi formal

El codi Formal ( codi elaborat); es caracteritza per un vocabulari ampli, una sintaxis complexa i rases llargues. No depèn del context.

4.4.2 Codi informal

El codi informal ( codi restringit); utilitza menys paraules i emplea una sintaxis mes simple i basada en els gestos i l’entonació. Depèn del context.

Els nens aprenen a diferenciar aquest dos codis.

Realitzat per Carme Santandreu, Joan Fiol, Marta gelabert i Aina Domínguez

Feu un comentari »

Encara no hi ha cap comentari.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.

%d bloggers like this: