Psicologia de la infància

Desembre 22, 2008

1. Etapes del desenvolupament cognitiu.

Filed under: desenvolupament cognitiu — clarambp @ 5:45 pm

 

 

 

1.3. La Tercera infància fins la adolescència

     

 

 

ESTADI OPERACIONAL CONCRET


 

Aquest període s’estén des dels sis- set fins els onze- dotze anys i es caracteritza per la superació de les competències que presentava el nen en l’etapa anterior. El pensament, segons Piaget ja no és tan incomplet, ni tampoc és preoperacional.

Ara apareixen les “veritables operacions mentals”. La intel·ligència es torna molt més complexa i sofisticada. També és important dir que els conceptes que el nen és capaç de formar-se ja són molt més fidels a la realitat, són de més qualitat. Tenen lògica i són ordenats, al mateix temps que altament simbòlics, ja que el pensament intuïtiu i preconceptual han desaparegut en el nen ordinari.

Los operacions del nen operacional són internes, o sigui mentals, mentre que les del nen més petit són també internes però molt “contaminades” per dades externes, i a més en moltes ocasions requereixen d’una acció en el món dels objectes o de les persones que acompanyi a l’acció interna.

Aquestes accions interiors que el nen realitza ara estan molt ordenades i organitzades dintre de les estructures mentals, coordinant-se altament entre elles a través d’una important integració dintre del sistema que és la intel·ligència.

El pensament del subjecte és molt més equilibrat, més estable, per això es torna més independent de la realitat i també més coherent i més flexible.

El nen ja no es deixa confondre per la informació que li arriba a través dels sentits, sinó que utilitza la lògica.

 

ALTRES CARACTERÍSTIQUES DEL PENSAMENT OPERACIONAL CONCRET:


El pensament egocèntric del nen, característic de l’etapa anterior, també desapareix. Ara el nen es “descentra”, pot situar-se en el punt de vista dels altres, i és capaç d’adonar-se de quin és la cognició dels altres. Per això el nen té molta més facilitat per a socialitzar-se i entendre als demés.

El pensament del nen és reversible, pot fer una operació mental i desprès, a continuació desfer-la per a arribar de nou a l’original.

Existeix una mobilitat cognitiva major a través de la qual el subjecte pot usar esquemes diferents combinant-los entre ells.

Totes aquestes noves capacitats permeten al nen crear teories molt millors sobre el món. El seu univers ja està molt més prop de l’adult.

Són capaços de reflexionar sobre el que pot ocórrer i preveure i quina és la millor acció per a realitzar segons siguin els seus interessos. Aquestes teories que es fa sobre el món encara no són molt correctes si ha de manipular informació molt abstracta o altament simbòlica.

 

Realizado por Andrea Madrid

Feu un comentari »

Encara no hi ha cap comentari.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.

%d bloggers like this: